W przypadku sponsoringu indywidualnego najistotniejszymi czynnikiem jaki przedsiębiorca powinien się kierować podczas doboru sportowca jest popularność, jaką cieszy się w swojej branży, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Najbardziej cenioną grupą sportowców, w tym przypadku są osoby uprawiające sport zawodowy, a najlepszym przykładem takich działań jest postać Adama Małysza. Typ sponsoringu indywidualnego cieszy się niesłabnącą popularnością przede wszystkim ze względu na fakt, iż biorcą działań sponsoringowych są osoby o niekwestionowanej renomie. Taka postawa stanowi najlepszą gwarancję skuteczności i realizacji celów, w tym należyte eksponowanie podmiotu sponsorującego oraz reprezentowanej przez niego marki.
Mimo, że ze sponsorowaniem pojedynczego sportowca może się wiązać większe ryzyko niż sponsorowanie grupy zawodników, to skuteczność takiego przedsięwzięcia może być bardzo duża. Zależy to w dużym stopniu od medialności takich sportowców oraz częstotliwości pojawiania się na zawodach.
Biorąc pod uwagę liczbę sponsorów wyróżnia się:
Różnica w znaczeniu sponsorów przejawia się w ich nazwach np. sponsor główny, oficjalny sponsor, sponsor tytularny (imienny)
Ze względu na typ świadczeń wyróżniamy:
Źródło: Deltoitte oraz „Marketing sportu” Andrzej Sznajder