Jak wykorzystać swój potencjał w mediach społecznościowych


Rosnąca liczba użytkowników mediów społecznościowych sprawiła, że mamy do czynienia z nowym rodzajem celebrytów – gwiazdą social media. Są to osoby, które stały się sławne dzięki swoim zdolnościom aktorskim, czy też wyjątkowemu talentowi sportowemu. Posiadają ogromne zaangażowanie ze strony swoich fanów, co przekłada się w późniejszym czasie na finanse.

Jak wykorzystać swój potencjał w mediach społecznościowych

Jakie korzyści niosą social media?


Jednym z przykładów sławnego użytkownika mediów społecznościowych jest Cristiano Ronaldo, portugalski piłkarz, który ma imponującą liczbę fanów na Facebooku i Twitterze, nieustannie publikując zdjęcia i filmy związane ze swoim życiem. Liczby są nie tylko duże, ale wręcz ogromne, ponad 90 milionów osób śledzi go na Facebooku. 

Marki coraz częściej czują presję, aby wejść do świata cyfrowego. Duże pieniądze, które mogą zyskać współpracując z influencerami naprawdę kuszą. Kontrakty, jakie są oferowane sportowcom, są spore. Niektóre większe firmy nie mogą się równać z osobami prowadzącymi własny profil w mediach społecznościowych. Ma na to wpływ np. utożsamianie się z danym klubem piłkarskim. Nieważne jaki produkt dana osoba będzie polecać, fani pójdą razem za nią i kupią produkt, ponieważ zaufanie jest na wysokim poziomie. 

Potencjał w social media jest ogromny, ale czy każdy umie go wykorzystać? 


Social media polegają na stworzeniu zaufanej społeczności przez publikowanie postów, które nakłaniają do interakcji, aż po organizowanie konkursów. Wszystkie te rzeczy składają się na sukces i wypracowanie sobie odpowiedniej marki. Powiedzmy sobie szczerze, uwzględniając tylko aspekt finansowy, marka osobista na portalach społecznościowych to idealna baza klientów. Zazwyczaj są oni zainteresowani Twoim produktem lub usługą, co możesz skutecznie wykorzystać. 

Jeśli regularnie publikujesz posty i przypominasz o sobie, w końcu pojawią się osoby, które będą chciały z Tobą współpracować. Sport jest dziedziną, gdzie wielu przedsiębiorców szuka osób, które są w stanie skutecznie zareklamować swój produkt. Ważne, żeby robić to w zgodzie ze swoimi przekonaniami oraz być uczciwym wobec swoich obserwatorów. Aktualnie np. na Instagramie istnieje wiele fałszywych kont. Publikowanie treści związanych z aktualnie odbytymi zawodami, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, skutecznie wpłynie na wiarygodność marki. Dostarczanie cały czas ciekawych informacji sprawia, że obserwatorzy piszą więcej komentarzy, integrują się ze społecznością – wpływa to na algorytm oraz rozpoznawalność Twojej osoby w social mediach.

Media społecznościowe dla wielu sportowców są budowaniem zaplecza finansowego. Wielu trenerów oferuje tam treningi personalne, czy też ułożenie odpowiedniej diety. Wszystko można połączyć ze swoją pasją. Social media mają ogromny potencjał do zdobywania wiernych osób i fanów. Oczywiście uczciwość też jest podstawą, ponieważ Internet zawsze wszystko weryfikuje. 


Autor: Patryk Filipowicz
 
Tagi: nasimistrzowie biznesisport socialmedia sponsoring łączymybizneszesportem sport biznes sukces internet facebook instagram mediaspołecznościowe 
Z ostatniej chwili

Partnerzy

Pentagon Research
Format Deweloper
Synergia